Monday, October 20, 2014

Tolak sampai jatuh.



Menolak bukan suatu yang mudah.

Kerana ia melibatkan hati semua pihak.

Juga melibatkan perjalanan kehidupan awak.

Tidaklah dikatakan.

Yang ikut persatuan itu baik, dan yang tak ikut persatuan itu tidak baik.

Cuma,

Barangkali

Kerana awak meyakini

Kerana awak memahami

Awak hidup untuk bermanfaat pada yang lain.

Awak hidup untuk membawa seluruh masyarakat mengenali dan mencintai Allah sepenuh hati.


Awak,

Mengadulah pada Allah.

Kata,

Ya Allah, aku tolak pilihan kali ini kerana aku yakin, Kau telah menetapkan yang terbaik untuk aku. Seorang qawwam yang akan membawaku mendekatiMu.

Bukan aku kurang yakin akan pilihan kali ini, tapi bagiku mereka yang mempunyai himmah dalam membawa agamamu adalah seseorang yang memahami manhaj tarbiyyah dan usrah. Maka Kau hadirkanlah.

Satu doa untuk awak.
Satu doa untuk saya.
Dan Allah aminkan kedua-duanya.

Allah uji awak.
Moga awak sesabar dan sekuat Asma' Al- Beltagi.





-----------

dik,
yang bukan persatuan awak tendang.
yang persatuan tapi tak sama celupan awak tolak.
awak nak celupan macam mana?

celupan biskut kering cicah teh o panas.



No comments: