Wednesday, March 15, 2017

Tawakkal




Medical History
This patient has already been operated two times within last 6 years.
2012 Ovarian Cysts.
2014 Dengue Fever.
2016 Appendix


"Saya pernah operate ovarian cyst, pernah operate appendix, dan pernah demam denggi. I'm not sure kalau cyst tu datang lagi, and its become a fibroid then cancer. I'm not sure if that ovarian cyst is just symptom for endometriosis. I'm not sure."

"Tak pernah nampak pun awak sakit? Sihat je saya tengok."

"Allah kan lagi suka orang yang kuat dari orang yang lemah. Saya nak Allah sayang saya, saya mesti kuat. Lagipun, lebih baik kita sebarkan positivity instead of negativity kan? Untuk apa saya tunjukkan saya sakit walhal ada banyak benda saya nak cuba buat selagi masih bernyawa"

"Em betul"

"Kalau awak boleh terima, ok silakan. Kalau awak tak boleh terima, its okay, saya faham. InsyaAllah akan ada ramai wanita di luar sana yang lebih sihat dan lebih baik untuk awak"

"Sorry"

"Its okay"

dan kita pun membawa haluan yang berbeza.

Hasbunallah Wa Ni'mal Wakeel Ni'mal Maula Wa Ni'man Naseer
Cukuplah Allah sebagai pelindung dan sebaik-baik penolong


No comments: